16 June 2014

Alhamdulillah, Being Me 2014 (Darkness to Light)


Last Saturday, berpeluang ikut serta ke sister conference, Being Me 2014 Empowering Muslimah tema Darkness to Light. Seawal 7.30 pagi, Abang faizal , Sis Aqma serta Kak Chik dan Nya datang pick up kat rumah. Kawan-kawan lama tak jumpa. Dekat 2 tahun ok. Alhamdulillah gathering balik kita sempena event ni. I'm a happy girl. 


Hari tu memang hari menggayakan jubah. Semua peserta pun pakai jubah. Hanya minoriti je yang pakai baju kurung/seluar etc. Ada juga yang non-muslim datang join tau. Conference ni terbuka kepada semua wanita di dunia tanpa mengira agama dan bangsa. Worldwide conference.


Ini adalah antara isi kandungan conference dan barisan speakers. Best. Semua bes. Semua bagi input dan impak pada pemikiran aku ni. Alhamdulillah. Semoga kita jadi orang yang lebih memahami Islam dan diberi kekuatan untuk mengamalkannya 100% dalam kehidupan. InshaaAllah. Barisan speakers bukan calang-calang orang tau. Paling suka Sheikh Assim Al-Hakeem. Best. Beliau adalah Imam Masjid di Jeddah. Alhamdulillah beliau sempat doakan untuk para peserta. Kami aamiin dengan semangat. Tenang. Air mata kadang tu macam air sungai mengalir. Malu je. heee-


Ramai yang hadir. Penuh dewan. Ada artis juga tau. Fafau, Ummie Nazirah, Shasha Saidin, Mizz Nina dan mungkin ramai lagi. Yang ni yang nampak, yang tak nampak. Wallahualam. Conference ni seharian, habis about 10pm. Alhamdulillah solat sesiap kat PICC, balik solat Isyak then terus ketiduran. Alhamdulillah. Hari yang penuh dengan Ilmu.


Sekian.
let me be me

5 comments:

  1. alhamdulillah ... program pengisisan Islam yang bermanfaat . cuma x ramai yg dapat hadir bersama majlis seperti ini ...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, kalau dekat dengan rumah ena, dah lama ena nak join.. hurmmmm

    ReplyDelete
  3. sis vee dan ainaa...
    tahun depan ada lagi. inshaaAllah. jom ramai2 join.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)