14 July 2014

World Cup 2014

German Flag
First of all.. tahniah to German. The winner of World Cup 2014.
World Cup tahun ni sama je seperti tahun sebelumnya.. Terserlah kebutaan aku tentang bola sepak ni. Tetahu menang-kalah menang-kalah aje.. pemain ke game ke langsung zero knowledge. nak nak kalau yang overseas.. setakat Ronaldo, David Beckham tu jela yang aku tau.. Kalau yang dalam negara tu layan jugak la. Tu pun kalau Perak masuk final liga ke ape2 dalam game Malaysia..

Lagi..... aku dulu kini dan selamanya tak kan pernah faham konsep gila bola ni... Ok, tak payah nak kesian. Aku memang tak nak faham. Boleh tak. haaa- Apa pun, itu semua bukan suatu kesalahan. As long as, kita bersederhana dalam sukan. Jangan sebab bola bergaduh kat fb, bergaduh laki bini.. peliks ok.. 

Bab World Cup dah habis.. Bab War Cup tak habis-habis dah bertahun-tahun di Gaza dan tanah Syam. Sama-sama kita kirim doa dan wang (jika ada lebih) ke sana ya. Take care.


5 comments:

  1. itu lah
    takkan habis selagi Israel tak capai misi dia
    apa2pun doakan perjuangan rakyat Palestin berjaya
    amin

    ReplyDelete
  2. bola just a game . dah pasti ada ygmenang dan kalah ... semoga Allah membantu saudara kita di sana ...

    ReplyDelete
  3. Walaupun German bukan favorite team saya tapi saya rasa mereka memang deserved untuk menang based on persembahan mereka tahun ini...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. aah betul. tak penting pon untuk tau pasal bebola ni. saya dulu kini selamanya tak pernah tau pon n tak pernah nak tau pon. hehe. saya pon just kenal cr dgn beckham je. ngeh3..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)