07 February 2014

Bimbo - Hidup dan Pesan Nabi


Hidup bagaikan garis lurus, tak pernah kembali ke masa lalu
Hidup bukan bulatan bola yang tiada ujung dan tiada pangkal

Hidup ini merangkak terus, semakin mendekat ke titik terakhir
setiap langkah hilanglah jatah menikmati hidup nikmat di dunia

Pesan nabi tentang mati
jangan takut mati karna pasti terjadi
Setiap insan pasti mati, hanya soal waktu

Pesan nabi tentang mati
janganlah minta mati datang kepadamu
dan janganlah kau berbuat menyebabkan mati

Tiga rahasia Illahi yang berkaitan dengan hidup manusia
Kesatu tentang kelahiran
Kedua tentang pernikahan
Ketiga kematian

Penuhi hidup dengan cinta, ingatkan diri saat untuk berpisah
Tegakkan sholat lima waktu dan ingatkan diri saat disholatkan

Pesan Nabi jangan takut mati
meski kau sembunyi, dia menghampiri
takutlah pada kehidupan sesudah kau mati
Renungkanlah itu


First time aku dengar lagu ni kat radio malaysia KL.fm petang tadi.TApi bukan penyaniyi asal la, lagu covered by Waktu Band. Lebih segar dan sesuai dengan aliran muzik zaman sekarang ni. apa pun, tetetap syahdu wey. sob sob sob- Terus balik office google bait-bait lirik lagu tu. Alhamdulillah result found. Thanks to Mr. Google.

Personally, aku ingat lagi masa darjah lima- Cikgu apa aku dah tak ingat tapi yang pasti subjek Pendidikan Islam. Ustaz tanya murid-murid dan siapa dapat jawab murid tersebut boleh duduk. Soalan tu berkaitan dengan kehidupan manusia. Aku teka jawapannya mati tapi aku tak confident nak jawab sendiri lalu memberikan jawapan itu kepada buddy aku, Nadiah yang dok kat sebelah meja. Aku kata kat dia, mungkin jawapannya mati. Kawan aku tu cubalah jawab. Mati- Cikgu kata betul. Boleh duduk.. Aku- tak dapat apa, teruskan berdiri. (padan muka) ok, aku yang kesian dan looser sebab tak yakin dengan diri sendiri. Aku selalu macam tu, sebenarnya aku boleh buat tapi why I don't have courage to do so? Aku yang lemah+gagal- Shame on you. Feel sorry to myself.. Wake-up please~

*Dari kecil lagi aku dah didedahkan tentang akan tiba pengakhiran di dunia. Mudah-mudahan aku mati dalam iman. Ya Allah, ampunilah dosaku. dosa kedua ibu bapaku, dosa suamiku dan zuriatku serta saudara-saudaraku. Aamiin.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)