06 June 2011

Kecewaku terhadap dirimu....

Ape perasaan bila orang y rapat dgn korg megkhianati persahabatan dan menfitnah korang?
hurm.. inilah aku rasa sekarang. Sangat SEDIH dan KECEWA.. time aku susah, time aku ada masalah dengan org y aku sayang, as seorang y rapat dgn aku dia sepatutnya ambil berat ttg mslh aku, bukan salahkan aku atas semua y berlaku. emosi org y bermasalah tentunya tak stabil. kenapa dia xfaham aku sedangkan sebok war² kat dunia fb, aku ni her sister?!

Salah aku ke berdiam diri dengan masalah aku? salah aku ke kalau aku xnak kecoh dengan masalah peribadi aku? salah aku ke kalau aku nak bersendirian? Bukankah kau ingin mengambil berat ttg diriku? mengapa tidak kau bertanyakan kepada ku? mengapa kau terus menghukumku dgn masalah aku? Kau terlalu sempurna sehingga kau tidak dapat melihat kekurangan dirimu...

Salah ke aku bila aku dah xnk hipokrit dgn perasaaan aku sendiri? Salah ke kalau aku xnak ade kakak macam dia? salah ke aku kalau aku xsuke orang kecoh/heboh  tentang masalah peribadi aku kat dunia fb?

Sanggup kau melihat aku bersedih, sedangkan kau bergembira bersama orang² yang aku sayang? Mana sifat kasih-sayang kau? Tak sedarkah engkau telah menambah kekeruhan dlm hubungan kami? Disebabkan kau, org y aku sayang, marah² aku tanpa mendengar aku.... hurm.. aku tak salahkan kau, aku tau aku ada silap aku sendiri. tapi kau...... hanya insan y memastikan kekecewaan aku.

Manusia jenis apakah y asyik menyalahkan aku atas semua y terjadi dan seolah² aku adalah mastermind dan kau adalah insan y teraniaya?! Bagi aku, kau adalah manusia y mementingkan diri. Sangat mementingkan diri..

Kau telah berjaya memastikan kekecewaan aku. Biarlah kau kumpulkan mereka y aku sayang, biarlah aku seorang y dipulaukan, aku redho kerana aku tahu, Allah swt sentiasa bersama aku. Aku percaya dengan firman Allah: “Hai orang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah waspada dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beruntung.” (QS Ali Imran: 200).


Terima kasih atas pengalaman y sangat berharga ini.
Terima kasih banyak².
:((

putripuzzle : let me be me

1 comment:

  1. kenape ni anis..sabar le ye....kawan sush senang mmg susah kite nak cari...tapi if let say jd mcm ni pesanan ye jgn trust sgt org yg dekat dgn kite..walaupun kite dah anggap mcm adik beradik...
    sebab hati manusia senang berubah

    ReplyDelete

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)