25 January 2014

Resepi Cempedak Goreng


Senang sangat nak buat cempedak goreng. Hanya dengan sekali percubaan, hubby cakap cempedak goreng aku ni sedap dan boleh buat jual. Ayat apa ni, ayat compliment ke ayat nak jack?~ haaaa- Ok, takpe, aku positif sebab rasa dia memang sedap bagi tekak aku juga. Jadi aku ambil kata-kata hubby tu as compliment. Aaah bahagia hidup boleh buat cempedak goreng yang nyum nyum nyum. macam susah sangat. cet- Hubby pula kebetulan belasah beli 3 biji terus buah cempedak. Puas makan. Alhamdulillah, rezeki Allah bagi. Harganya RM 10 tiga biji. Mahal ke tak? Tak tahulah, maklumlah jarang nak beli sendiri buah-buah ni. Duduk pula dengan mak pak jadi tunggu buah sampai rumah jela. hehehe-

Resepinya aku main agak-agak je. Tu la tu, lepas ni kena kira betul-betul sukatannya. Barulah kesedapan makanan itu terjamin. Ok, jom sharing resepi cempedak goreng.

Bahan-bahan
  • sebiji buah cempedak
  • tepung gandum setengah paket 
  • tepung beras setengah cawan sedang2
  • garam secukup rasa
Cara Masak
  • gaulkan tepung gandum, tepung beras, garam dalam satu bancuhan.
  • masukkan isi buah cempedak kedalam bancuhan tepung, dan goreng sehingga garing.
Sedia untuk dihidang.

#Senang sangat pun. Budak darjah satu pun boleh buat. InshaaAllah. Ok, selamat mencuba.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)