22 December 2011

The Lesson


Sahabat..
Seseorang y sukar ditemui di dunia masa kini. am I right?

Susah pun nak memahami manusia sekeliling kita. Bila dah elok² berkawan at last ade je y xberpuas hati antara satu sama lain. Aku selalu pegang pada kata² ustaz aku, "semakin lama kita kenal seseorg, semakin banyak kelemahan/kekurangan/kelebihan-nya y kita tahu." so be prepare in any cases.

Dulu ada satu kaum, actually aku confius dgn kaum ni for the 1st. tp just layankan aje sambil memerhati di kejauhan. Menkaji juga ape y menarik pada kaum ni. Kebaikan&keburukannya~ Give a chance to get to know each other because someone inspired me to. Kalau pada aku, mmg kaum tu xde tarikan/aura pun utk aku lebih mengenali mereka. Mcm bodoh plak. macam hipokrit pun ade. Not my intention at all, sorry to say~ humm, hampir terjebak for the rest of my life then I realize that is not what I want for my best. 

aku nak ikatan y macam ni -teguh-
Once I'm in trouble, the lesson I learned.      ~       now baru faham. hmm, yela.. selagi xterkena kat batang hidung sendiri mmg xkan rasa ape y orang lain dah rasai an. tapi aku xnak bersangka buruk. Just forgive, let it go n went away. xkisahla ape mereka nak cakap tentang aku, aku tahu ape y aku buat. 


Dengan aku, xde masalah. aku pun bukan orang y suke cari masalah. aku xkan sesekali pecah rahsia/amanah/aibkan mereka pada org lain, sebab aku bukan org y macam tu. itu janji aku pada diri aku sendiri. Lagipun, diam lagi bagus dari sokset² mengadu sane sini baik mengadu dgn Allah wst. Dia maha mengetahui, maha mendengar. y lepas tu aku dah biarkan berlalu. xkan aku kenang kembali. for the happy days, all I can say is thank you. for the bad days, sorry for the rest. I'm not qualified enough to be in ur tier. 

Mencari sahabat bukan senang, sape pun kita di mana pun kedudukan kita, berlaku adillah dan cuba memahami antara satu sama lain adalah cara y terbaik. kalau nak tegur, tegur dgn berhemah. Mungkin ape y kita nak tegur tu betul utk kebaikan die, tapi memandangkan cara kite tegur tu xsesuai dgn jiwa/penerimaan individu y berkenaan maka teguran anda diabaikan. So jangan salahkan individu berkenaan jika dirinya tidak mahu mendengar nasihat / 'nasihat' anda. berlapang dada lah. Allah swt xkan jadikan sesuatu perkara itu dgn sia². Ada pengajaran di sebalik apa y telah terjadi.

Aku mangsa, kau pun mangsa. Kita redha jela jika itu takdirNya. Kau tetap sebahagian dari masa lalu aku. Mematangkan aku. terima kasih utk segala²nya...

Sekian...
putripuzzle : let me be me

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)