21 December 2011

Aku nak buang lemak..

Ok. topik petang ni. Aku agak stress sebab byk baju dah agak ketat n nampaknye dah ade 'spare tyers' around my waist. eee.. xsuke !!! ni mesti terlampau suke sbb bulan pose dulu berat turun 3 kg sampai ke 49kg. kire berat ideal aku dgn BMI (Body Mass Index) = 20.. plus dah jarang pergi gym sebab malas.. terus terang aku kate, "teruklah kau ni Aniz !!"

ergh~ over lak makan time pas raye tu. nak² penangan outstation plus makan sesedap.. nak wat mcm mane, rezeki kalo xmakan rugila xdpt rase an.. xpelah, ape y terjadi dah xdpt disesali. now berat dah 52kg kot !! so better put less on weight. edak xmuat baju pengantin aku. huhu.. be ready to all y nak marry tu, else standby duit lebih je la upah buat/beli baju pengantin in case xde baju y sesaiz kt butik di sekitar anda. hah !! tu 'makan' die. huhu (ingatkan diri sendiri jugak~)...

Walaupun BMI sekarang xkategori obesiti lagi, baru kategori chubby kot. BMI = 21.9. erghh !! pun xmo~ nak BMI = 20 jer. Ce check whether korang obes or else..

BMI = berat (kg) / tinggi x tinggi (m²) 

Kurus kering = 18.5 ke bawah
Kurus/Ideal = 18.6 - 24.9
Gemuk = 25 - 29.9
Obesiti = 30 ke atas

So di sini aku kene displinkan diri utk diet y seimbang n berterusan utk target BMI = 20. huhu... 
Chayok Aniz !! 

Sila Cik Aniz rajin² pergi gym n bersukan/bersenam ea. jgn malas. bab makan, saya tau anda dah fobia nak makan bebanyak. hihi, now sila stress on exercising plak ok dear...

"BAIK BOS~" 


Sekian..............
putripuzzle : let me be me

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)