16 March 2011

Terapi Air


Pernahkah anda dengar kaedah perubatan, "Terapi Air" ? 
Hari ni, 1st time aku dengar betul² tentang kaedah perubatan ni.. Kejadian pagi tadi, dengar tazkirah kat Ikim.fm. Topik, Terapi Air oleh Ustaz ?? . (esok ku double check, xingat lak nama ustaz tu). 

Ustaz cakap, kajian memunjukkan tubuh manusia terdiri drp 70% kandungan air, seperti juga dunia kita.. 70% drp dunia ini, terdiri drp air. Bayangkan betapa pentingnya keperluan air dalam kehidupan kita.

Dari segi perubatan, ape yang aku dapat tahu daripada tazkirah ustaz td, air mengandungi molekul² ion +ve dan -ve yang boleh mempengaruhi kesihatan kita. contohnya, dengan bermonolog dgn air spt "air, dengan izin Allah swt, sembuhkanlah penyakit di tubuh badanku, terus berselawat "la ila ha illah, muhammadurasulullah". Hal ini akan menjana ion² +ve yang baik utk kesihatan kita. mudah²an dengan mengamalkannya, air tersebut boleh menjadi penawar kpd penyakit kita. InsyaAllah.

Dari segi perubatan sains juga ada penerangannya yang lebih detail dan tepat. (dlm bahasa Indonesia la pulak, korang pahamkan sendiri la ye.. hehe) check it out !!

##################################

Terapi air mampu mencegah dan menyembuhkan penyakit seperti sakit kepala, darah tinggi, paru-paru, tuberkolusis (TBC), radang otak, batuk, bahkan hingga kanker dan gangguan jantung. Air dapat memurnikan tubuh manusia melalui metode yang benar, sehingga membuat usus besar bekerja lebih efektif dengan membentuk darah baru yang dikenal dalam istilah medis dengan aematopaises.
Mucousal Fold pada usus besar dan usus kecil dapat diaktifkan melalui terapi ini, sehingga dapat memproduksi darah segar oleh mocousal fold. Apabila usus bersih, maka gizi yang terdapat pada makanan yang dikonsumsi akan diserap dan dengan kerja yang dilakukan mucousal fold ini gizi makanan tersebut diubah menjadi darah baru.
Metode Terapi
Ada metode yang harus Anda lakukan dalam menjalankan metode air ini, lakukan dengan konsisten dan teratur :
  1. Ketika Anda baru bangun tidur, minumlah 1.5 liter air atau sama dengan 5 - 6 gelas. Jika belum bisa mengonsumsi 1.5 liter air sekaligus, minumlah empat gelas pertama lalu sisanya dua menit setelahnya.
  2. Basuhlah wajah Anda dengan menggunakan air. Hal yang perlu di ingat, jangan minum atau makan apapun setelah meminum 1.5 liter air tadi. Agar air tadi dapat membersihkan usus besar dan kecil dengan tuntas. Pada awalnya Anda akan merasa kesulitan meminum sekaligus 1.5 liter air, namun jika dilakukan dengan teratur Anda akan terbiasa.
Efek yang ditimbulkan pada satu jam pertama adalah rasa ingin buang air kecil antara 2 hingga 3 kali, dan akan normal kembali.
Wallahualam..

putripuzzle : let me be me

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)