08 February 2011

Cuti Sekejap Aje..

Salam petang to all..

Hari ni aku cuti.. Pepagi lagi dah update fb. Seawal time nak pergi kerja oke.. 6.30 pagi. hihi.. dah terbiasa bangun pagi lagipun.. huhuuu... On je terus perah otak nak update nickname fb.. sebab dah bosan sangat dgn realname aku.. "boleh xmacam tu?" hahaa.. 

sesegar rose putih
Setelah buat research here and there.. then i came out with the nickname; Anis Zahirah yang bermaksud, seorang yang dapat menenangkan hati dari kerisauan yang nyata dan dapat memberi semangat.. exspecially kepada sesiapa yang memerlukannya.. yang berkenaan. InsyaAllah.. 

"Best kan maknanye?!" sebab tu la ku sangat berminat dan berbesar hati menggunakan nickname tu. Mudah-mudahan diri yang tak sempurna ni, baik² la hendaknya seiring dengan nama panggilan baru yang sangat baik, bagus maknanya ni. Ameen..

Semalam kan ramai orang cuti..cause ambil cuti straight sempena CNY, ada la akak sorang tu tanya aku, why ambil cuti on tuesday not on monday.. hehe.. "saje je kan".. baru rare.. yes, aku bukanlah seorang yang suka ambil cuti time ramai orang nak cuti. tak best, sebab itu adalah kebiasaan semua orang.. hurm.. "korang faham tak maksud aku?" hehe..aku cuba menjadi unik oke di situ. hahaha..

Actually ada agenda lain, hari ni aku ade appointment dengan doktor gigi. kene palam lorr. gigi da teruk sebab suke cekik lolipop plus telan dunkin donut plus lagi cornetto strawberi. huh!! mane xberlobang daaa~ Lepas best dengan nickname baru, aku pun teruskan dengan agenda sebenar aku. Pas doktor cek² gigi aku, tetiba dia kuarkan statement yang xbest = "gigi graham bongsu awak kene cabut juga, sebab kat situ ada lubang dan doktor xnampak". maksud dia xleh nak palam kan kot... bila memikirkan keperitannya, aku ckp la kat misi tu "boleh tak saya xnak cabut gigi tu, sebab saya xrasa sakit pun kat situ". "Harap oke la ye doktor". yes, ternyata; doktor oke kan aje. hehe.. syukur beb. Gile terencat aku kejap dengan mesin gun doktor ni. huih, kalo cabut gigi graham tu, lagi la terencat terus gamaknya. huh !! 

banyaknye palam dia. gigi aku xde macam ni oke.
ini ilustrasi semata-mata. lebih kurang je. ekeke
klinik kerajan tu best taw. xramai orang pun, sebab on that day hanya yang berappointment je akan dilayan. baru betulkan.. pergi² je terus masuk bilik jumpe doktor, bayar RM 4 je. oke kan ? oke ke? oke kot~ hehe

After layan doktor gigi, aku pergi Persuruhjaya Sukan kat Bukit Jalil..hurmm..xsusah pun nak mencarinye.. ada hal sket.. oke settle di situ. kemudian gerak cari material nak mengadun sijil untuk kelab terchenta. Alhamdulillah settle juga.. kemudian... kembali ke rumahku syurgaku.. layan vitagen. nyummy~ sekarang layan blog jap.. 

Mak bapak, adik-beradik semua pergi buat kerja masing²,ada ke sekolah, ade ke kerjaan, ade ke mengikut mak bapak berdating.. semua tiada di sekitar.. sunyi la puloks~ huhuhu...

putripuzzle : let me be me

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)