15 October 2018

Taman Bakti, Tapah


Rumah yang ada, tak besar tapi ada bahagia di situ.


Walaupun banyak yang kata kawasan tu tak best dan tanya kenapa tak beli rumah di kawasan Putrajaya/Kuala Lumpur di mana aku tinggal sekarang.. 

Aku ada sebab sendiri kenapa aku nak rumah kat situ. tapi tak mustahil jika aku mampu aku akan beli rumah kat tempat lain, asal di negeri Perak. Yela, nama je orang Perak tapi tak pernah bermastautin di Perak. Jadi bila dah beli rumah kat sana, inshaaAllah boleh habiskan sisa-sisa kehidupan di negeri kelahiran pula. Kan..

Lagipun, takla teruk sangat kawasan tu; tempat pelajar.. Desa Ilmu.. Dekat sangat dengan UiTM Tapah. Fasiliti okla, kawasan sedang membangun. Banyak lagi yang nak naik kat situ. Mai mana kawasan jin bertendang plak.. Jeles la teww.. hish.. haaaa

Biar la tak ada shopping mall yang gah yang sampai tak larat ko nak jalan@pusing satu mall.. dari membazir duit masa dan tenaga kat mall baik la aku berkebun depan rumah, dapat gak hasil, boleh bagi anak-anak makan. haa

Kesimpulannya, don't judge. Aset masing-masing, just be happy with your own life. 


2 comments:

  1. Assalammualaikum, tumpang tanya. Taman bakti ni kat mana ya? Berapa minit nak ke uitm tapah?

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana menyokong blog ini.
Keep in touch ya..
:)